پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227455
ساخت کوسه هاي شني آمريکا براي مقابله با شناورهاي ايراني!
تاریخ انتشار : 1395/10/13 12:46:35
نمایش : 1214
وزارت دفاع آمريکا براي تجهيز بيشتر نيروي دريايي اين کشور برابر حملات نامتقارن محتمل برخي شناورها چون ايران و چين در حال سرمايه گذاري در ساخت قايق‌هاي ربايتک و زير سطحي‌هاي ويژه است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، به دنبال مصادره يک زير سطحي آمريکا از سوي نيروي دريايي چين در چند هفته گذشته  و در درياي چين جنوبي، اينک بکارگيري گسترده‌تر از قايق‌هاي تندروي پيشرفته و زير سطحي‌هاي بدون سرنشين بيش از بيش در نيروي دريايي آمريکا جا افتاده است.

به نوشته وبگاه «اکتيو پست» آمريکا و متحدان اين کشور تلاش در ساخت قايق‌هاي پيشرفته تندرو  بدون سرنشين و زيرسطحي‌هاي بدون سرنشين را گسترش داده  و اخيرا در رزمايشي به نام «جنگنجوي 2016» نيز آزمايش‌هايي در اين زمينه اجرا شد.

به دنبال برگزاري اين رزمايش پنتاگون از عزم خود براي برنامه ريزي چند ميليارد دلاري جهت ساخت شبکه زير سطحي بدون سرنشين اشاره کرد.

نام اين زير سطحي 16 فوتي «بلوفين -21» نام دارد که به «کوسه‌هاي شني» نيز معروف است و مي‌تواند نيروهاي دوست را از دشمن البته با کمک داده‌هاي پروازي تشخيص دهد. اين زير سطحي همچنين مي‌تواند شناور لوله‌اي مانندي را به سطح آب پرتاب نمايد و پهپادهاي دشمن را هدف گيرد.

اينک «دارپا» (سازمان پروژه‌هاي تحقيقاتي پيشرفته دفاعي زير نظر وزارت دفاع آمريکا  که مسئوليت توسعه و ساخت فناوري‌هاي نوين را براي استفاده ارتش آمريکا به عهده دارد) و شرکت «ريتان» در حال فعاليت براي ساخت و تجهيز اين زير سطحي به دستگاه‌هاي تجسسي و اژدرهاي ويژه هستند که اين  جنگ افزار علاوه بر خاصيت تهاجمي، مبدل به چشم و گوشي در اعماق دريا براي کاوش، نقشه برداري و اندازه گيري جريان آب نيز شود. همچنين شرکت دارپا قصد دارد با کار گذاشتن اين زير سطحي‌ها در اقيانوس‌ها آن‌ها را مجهز به ميله‌هاي دريافت سيگنال نمايد که به محض رسيدن امواج به سطح آب شناور شده و پهپادهاي درون آن به پرواز درآمده  و در خطوط ساحلي به عمليات تجسسي مشغول شوند.

اکيتو پست نوشت: البته نيروي دريايي آمريکا قايق‌هاي تندروي بدون سرنشين نيز ساخته که قادرند قايق‌هاي خودي از دشمن را تشخيص دهند. اين قايق‌ها قادر به ارزيابي تهديدهاي بالقوه بر اساس رفتار ديگر شناورهاي مقابل هستند.

به عنوان مثال آن‌ها مي‌توانند با کمک دستگاه‌هاي پيشرفته نصب شده تشخيص دهند که يک کشتي مشکوک چقدر به بندر يا کشتي ديگر نزديک است .

در انتهاي اين مطلب آمده است: ادامه توسعه اين فن آوري موجب رقابت تسليحاتي جهاني  در عرصه پهپادي شده  و نگته قابل توجه اين است که دستيابي به آن‌ها از جنگ افزارهاي اتمي راحت‌تر و ارزانتر است.

نيروي دريايي آمريکا در سال 2014 تمرين‌هايي را براي حمله انبوه قايق‌هاي تندرو انجام داد که در آن موقع با توجه به نوع قايق‌هاي موجود هماهنگي کمتري مشاهده شد اما اينک اين قايق‌هاي جديد مي‌توانند دشمن را از طرق ديگري تعقيب نمايند.

وبگاه «وار ايز بورينگ» نيز چندي قبل نوشته بود که ارتش آمريکا براي پيروزي در نبرد احتمالي با قايق‌هاي پرشمار ايراني در خليج فارس به استفاده از آتش سنگين بالگرد توپدار آپاچي روي آورده و اين بالگردها دستکم 4 سال است که براي چنين رويارويي تمرين مي‌کنند.

 

بر اساس اين گزارش، پنتاگون از سال 2012  آپاچي‌ها را به ماموريت‌هاي دريايي خليج‌فارس وارد کرد. بالگرد آپاچي با تجهيز به موشک هدايت ‌شونده «هل ‌فاير»، راکت‌انداز «هايدرا» و مسلسل سنگين 30 ميلي‌متري مي‌تواند با قايق‌هاي کوچک ايراني مقابله کند، قايق‌هايي که با تاکتيک ازدحام و در شمار بالا به شناورهاي آمريکايي حمله مي‌کنند.

 

اين تمرين‌ها بر روي خليج مکزيک و سواحل کاليفرنياي جنوبي انجام گرفت و خلبان‌ها با چگونگي نشست و برخاست در ساحل و پرواز از روي عرشه آشنا شدند.

 

در خاتمه اين گزارش آمده است: البته سپاه پاسداران ايران نيز در چند جزيره خليج ‌فارس، مقرهاي فرماندهي دارد که شناورهاي مسلح به راکت و اژدر از آن‌ها دفاع مي‌کنند وبالگردهاي پيشرفته آپاچي هم مانند هر پرنده آهنين ديگري، در صورت برخورد به موانع جدي، مجبور به فرود يا محکوم به سقوط مي‌شوند.


منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html